Czym jest Inbound Marketing?

czym jest inbound marketing Inbound Marketing to jedna z popularniejszych w ostatnim czasie strategii marketingowych. Polega na dobieraniu takich metod, które pozwolą potencjalnym klientom na samodzielne odnalezienie nadawcy treści, a następnie powiązanie z nim oferowanych usług i produktów. Do rozpowszechniania takich treści służą określone kanały. W skład tych kanałów wchodzą m.in. white papers, media społecznościowe, newslettery, e-booki oraz blogi. Inbound Marketing jest przeciwieństwem Outbound Marketingu, którego celem jest aktywne działanie w celu poszukiwania klientów. Inbound Marketing działa tak, aby dane o firmie i oferowanych produktach same zostały odnalezione przez klientów. Inbound Marketing jest nazywany marketingiem przychodzącym. Głównym celem jest takie dobór działań, aby zaangażować odbiorców i w ten sposób zainteresować ich naszym przekazem.

Założeniem Inbound Marketingu jest pisanie i publikanie wartościowych treści w przeróżnych kanałach komunikacji. Właśnie te treści przyciągają odbiorców i dzięki temu sami oni odnajdują je w globalnej sieci. Ten rodzaj marketingu działa nieco inaczej, ponieważ nie jest agresywny i nie narzuca się odbiorcom. Tutaj nie używamy reklam, pop-up’ów i tego typu rzeczy, które natychmiast są wyłączane przez internautów. Tutaj zamiast tego jest zastosowany permission marketing, czyli marketing za przyzwoleniem. Autorem tej koncepcji jest Seth Godin. Zgodnie z jej założeniami nasze działanie marketingowe trafia tylko do tych, którzy chcą je otrzymać. Dzieje się to przez wymienione wyżej kanały komunikacji. Kluczem jest tutaj unikalna treść. To ona jest głównym determinantem przyciągania klientów. Dobrej jakości treść powoduje, że nasz przekaz reklamowy trafia konkretnie do tych, którzy jej potrzebują. Aby zobrazować o co konkretnie chodzi najlepiej przedstawić jakiś przykład.

inbound marketingDobrym przykładem będzie firma, która zajmuje się produkcją przypraw. Takie przedsiębiorstwo zakłada stronę internetową na której zamieszczane są przepisy kulinarne. W umiejętny sposób, w trakcie przygotowywania potraw reklamowane są przyprawy. W ten sposób docelowa grupa klientów zostaje zainteresowana przez przepisy kulinarne i tego szuka. Przy okazji jednak dowiaduje się o naszych przyprawach. Jeśli okaże się, że przepisy są dobre i się sprawdzają to jest szansa, że nasza strona zostanie polubiona na portalach społecznościowych, ktoś zapisze się do newslettera itd. Dodatkowo użytkownicy będą dzielić się informacjami o tej stronie, rozpowszechniać ją wśród znajomych czy dodawać do niej przepisy. To wszystko bezpośrednio przełoży się na zainteresowanie nią, a dzięki temu także zainteresowanie naszymi produktami.

Dlaczego warto postawić na...

Wiele osób zastanawia się, czy już posiadając dobre pozycje warto bawić się...

Korzyści content marketingu

Content marketing to tworzenie wartościowych i unikalnych treści, które...

Zobacz także

Nie panikuj!

Wybierz FusionSystem - aplikację do kompleksowej obsługi marketingu internetowego. Oprogramowanie pozwoli Ci efektywnie wdrożyć InBound Marketing w Twojej firmie. Od teraz sukces jest w zasięgu ręki.




Zapraszamy na:



Pozycjonowanie stron

Polecamy