Korzyści content marketingu

content marketingContent marketing to tworzenie wartościowych i unikalnych treści, które przyciągną zainteresowanie użytkowników. Jednak, aby content marketing był skuteczny nie wystarczy tworzenie dobrych treści. Potrzeba jest jeszcze umiejętności zarządzania, które pomoże nam dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto więc podać kilka danych statystycznych, które pokażą, w którym kierunku podążają specjaliści zajmujący sie tworzeniem content marketingu. Z ostatnich analiz przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wynika, że na pierwszym miejscu zainteresowania content marketerów znajdują się media społecznościowe, które stosuje aż 78%. Tuż za nimi, z wynikiem 77%, znajdują się artykuły tworzone przez ekspertów danych branż. Na trzecim miejscu z wynikiem 61% uplasowały się newslettery, potem są case studies (55%) oraz różnorakie blogi (51%). Przeanalizowano także narzędzia pozatekstowe. W tej klasyfikacji na pierwszym miejscu są tak zwane webcasty, czyli produkcja i transmisja prezentacji, w których jest bardzo duże nasycenie video, dźwięku i tekstu. Wysoko znalazły się także produkty e-video, które zamieszczane są w serwisach produktowych. Warto dodać, że te badania można odnieść także do Polski, ponieważ z w naszym kraju podobne trendy są coraz bardziej obecne.

Jakie są korzyści?

Taki rodzaj content marketingu może przynieść za sobą bardzo wiele przeróżnych korzyści. Wśród najważniejszych z nich należy wymienić:

- wartościowe treści przyciągną na naszą stronę większą liczbę użytkowników;

- branżowe teksty będą przekazywane na forach czy specjalistycznych stronach, a co za tym idzie zwiększymy zasięg naszego oddziaływania na użytkowników;

- media społecznościowe dadzą nam szybki i stały kontakt z klientami;

- awans w wyszyukiwarce Google, która traktować będzie naszą stronę jako bardzo wartościową;

- uzyskanie miana eksperta danej branży; 

- rozszerzenie naszej bazy danych, np. poprzez zapisywanie się do newslettera

- większe zainteresowanie naszymi produktami w internecie, dzięki rekomendacją użytkowników;

- oddanie konsumentów, którzy będą cenić nasze usługi;

- będziemy mogli wpływać na opinie konskuemtów.

Content marketing ostatnio jest nawet nazywany nowym public relations. To dzięki jego elastyczności, która powoduje, że potrafi się dostosować do różnych branży. Nie bez znaczenia jest także fakt, że media tradycyjne są coraz bardziej dystansowane przez media społecznościowe. Taki rodzaj marketingu jest bezpośrednio związany z marketingiem interaktywnym, który jest przestrzenią jego działania. Strona internetowa jest kluczowa w content marketingu, ponieważ jest miejscem, w którym możemy zaprezentować wiele interesujących treści, które przyciągną użytkowników.

Google a pozycjonowanie

Optymalizację stron internetowych trzeba określić jako działania, które...

Jak skutecznie...

Mówiąc o pozycjonowaniu trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że jest to temat...

Zobacz także

Nie panikuj!

Wybierz FusionSystem - aplikację do kompleksowej obsługi marketingu internetowego. Oprogramowanie pozwoli Ci efektywnie wdrożyć InBound Marketing w Twojej firmie. Od teraz sukces jest w zasięgu ręki.




Zapraszamy na:



Pozycjonowanie stron

Polecamy