Pozycjonowanie w ostatnich latach stało się w Polsce bardzo popularne. W związku z tym narosło też wiele mitów związanych z tą działalnością. Warto więc przeanalizować mity, które pojawiły się w związku z pozycjonowaniem.
1. Pozycjonowanie i SEO to synonimy
To nieprawda. Wiele osób uznaje, że SEO to to samo co pozycjonowanie. Należy zaznaczyć, że SEO to Search Engine Optimization, czyli tłumacząc na polski optymalizacja pod katem wyszukiwarek. Pozycjonowanie jest pojęciem zdecydowanie szerszym i odnosi się do wszystkich działań, których celem jest podniesienie miejsca ukazywania się strony w wyszukiwarkach internetowych. SEO, czyli optymalizacja to początkowy krok pozycjonowania, ale nie jedyny. Potem jest jeszcze content marketing oraz link building
2. Gwarancja pozycji w Google
To absurd, którego nikt nie jest w stanie wykonać. Żaden specjalista nie jest w stanie w stanie założyć, że nasza strona zajmie pierwsze, drugie, czy trzecie miejsce w Google. Specjaliści nie są w stanie przewidzieć wszystkich wydarzeń w wyszukiwarce, a co za tym idzie nie są w stanie podać konkretnej pozycji.
3. Gwarancja czasu
Tak samo jak nie można określić konkretnego miejsca w wyszukiwarce tak nie można tez określić konkretnego czasu. Specjaliści zajmujący się tą tematyką mogą w przybliżeniu podać pewne wartości, jednak nie będzie to data, która może być zmienna.
4. Pozycja w Google jest stała
Osiągniętą pozycję w Google możemy utracić. Nigdy nie jest ona stała. Musimy mieć świadomość, że takie spadki mogą się zdarzać. Co więcej mogą być one niezależne od działań firmy zajmującej się pozycjonowaniem
5. Za pozycję można zapłacić
Nie można kupić pozycji w Google. Pewność, że nasza strona będzie wyświetlana wysoko uzyskamy tylko wówczas, gdy zainwestujemy w linki sponsorowane.
6. Kluczowa jest grafika
O tym, jak ważny jest image strony nie trzeba nikogo przekonywać. Zamieszczane tam zdjęcia czy grafiki powodują, że nasza strona staje się zdecydowanie bardziej atrakcyjna i przyciąga klientów. Musimy jednak pamiętać, że Google analizuje przede wszystkim treść, zarówno tę, która jest na stronie główne, jak i tę na podstronach.
7. Linki sponsorowane wpływają na pozycjonowanie
Linki sponsorowane nie spowodują, że nasza strona będzie wyżej w Google. Zastosowanie AdWords pomaga wówczas, gdy mamy wypozycjonowaną stronę. Wówczas zwiększymy sobie liczbę odwiedzin.
8. Gdy mamy wysoką pozycją to nie musimy już pozycjonować strony
Pamiętajmy, że nad stroną należy pracować cały czas. Jeśli przestaniemy pozycjonować to istnieje duże ryzyko, że nasza strona spadnie w wynikach wyszukiwania.
Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, że strona internetowa to zazwyczaj...