Od 2011 roku Google rozpoczęło walkę z niską jakością na stronach. Od tego momentu optymalizacja i pozycjonowanie strony wymaga dużej wiedzy i umiejętności, a podstawowym zadaniem pozycjonerów jest tworzenie wartościowego contentu.
Najważniejsza jest jakość
Zmiana nastawienia Google spowodowała, że publikowanie „precli”, czyli krótkich tekstów pełen słów kluczowych, już nie wystarcza. Google kara takie praktyki i nakłada na naszą stronę filtry. Z tego względu lepiej skupić się na publikowaniu ciekawych i wartościowych dla użytkowników tekstów. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule „Era content marketingu”
Wygląd i struktura tekstu
Przy pisaniu nie zapominajmy o formatowaniu tekstu. Wygląd artykułu jest równie ważny, jak jego treść. Użytkownicy często zwracają na to uwagę, i gdy tekst jest jednolity często rezygnują z czytania.
Różne formy contentu
Pamiętajmy, że content daje nam wiele możliwość, a co za tym idzie możemy zaproponować naszym czytelnikom różne rodzaje artykułów: wywiady, raporty, badania, czy studia przypadku opisujące konkretną sprawę. Warto także sięgnąć po nowoczesne formy, taki jak e-booki, grafiki, czy infografiki
Umiejętny dobór tematu
Pamiętajmy, że użytkownik trafi do nas wówczas, gdy zaproponujemy mu tego czego poszukuje. Z tego względu musimy „być na czasie” i wiedzieć o zainteresowaniu internautów. W tym celu warto prześledzić fora internetowe, które często są najlepszym źródłem informacji na ten temat.
Zaufanie
Jednym z najlepszych sposobów na przyciągniecie klientów jest wyrobienie sobie marki eksperta.
Od pewnego czasu
Google przy wyświetleniu informacji pokazuje, kto jest jej autorem. W ten sposób ułatwia poszukiwanie interesujących treści. Podobne możliwości stwarzają portale społecznościowe. Zaprezentowanie się z dobrej strony pozwoli przyciągnąć zainteresowanie internautów.
Dla użytkownika
Pamiętajmy, że nasza strona jest przede wszystkim dla użytkownika, dlatego musi być przejrzysta i dobrze skonstruowana. Najważniejszy jest jednak wartościowy content. To on spowoduje, że użytkownicy będą zaglądać na naszą stronę i dzielić się zawartymi na niej treściami. Dzięki temu w naturalny sposób więcej ludzi będzie wchodziło na naszą stronę, dzieliła się linkami, którym są na niej zawarte. To spowoduje, że nasza witryna stanie się bardziej wiarygodna dla wyszukiwarki, a bezpośredni efektem będzie wysoka pozycja w Google. Jeśli z kolei internauci będą spędzać na naszej stronie dłuższą ilość czasu będzie to dla nas dowód, że nasze działania marketingowe przyniosły skutek, z kolei dla Google będzie to sygnał, że użytkownicy znajdują u nas to czego szukali.
Dowiedz się więcej o strategiach i sposobach na pozycjonowanie witryn dzięki unikalnym treściom na stronie: Fusion Inbound Marketing
Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, że strona internetowa to zazwyczaj...
Wiele osób zastanawia się, czy już posiadając dobre pozycje warto bawić się...